Skolēni klausās lekciju

Projekta mērķis bija:

  1. Veicināt skolēnu pašapziņas veidošanos, motivāciju, sociālo integrāciju un iekļaušanos sabiedrībā, radot iespējas kļūt par aktīviem un atbildīgiem sabiedrības locekļiem, kas gatavi iesaistīties kopienas aktivitātēs.
  2. Veicināt prasmes, kas nepieciešamas gan ikdienas dzīvē, gan nākotnes profesionālajā darbībā.

No 2025. gada janvāra mēneša īstenotas aktivitātes:

  • 9. klašu skolēniem notikusi mērķu plānošanas nodarbība “Kā atrast savu nākotnes aicinājumu?”. Meistardarbnīcu vadīja jauniešu izaugsmes trenere un koučs Dace Briede-Zālīte. Nodarbības pirmajā daļā pasniedzēja ievadīja mērķu uzstādīšanas pamatprincipu teorijā.
  • Otrajā daļā – skolēni praktiski darbojās savas mērķu kartes izveidošanā, kura centrā nākotnes profesija. Skolēni plānoja, domāja, konsultējās ar pasniedzēju un vizualizēja savus iecerētos nākotnes nodomus “Mērķu plānošanas kartē”. Nodarbības nobeiguma daļā skolēniem bija iespēja tikties ar advokātu no Londonas Mahtab Aziz, kurš aizraujoši pastāstīja par savu advokāta praksi un vaļasprieku – trenēt jauniešus kikboksā un boksā. Jauniešiem šī bija lieliska iespēja nopietni uzsākt plānot savas izvēles pēc 9. klases.
  • 4. līdz 6. klašu skolēniem notika nodarbība “Mans ģērbšanās stils ikdienā un svētkos”. Tās vadīja profesionāla stiliste Ineta Lesīte. Skolēni uzzināja par ģērbšanās etiķeti, stilu un tā nozīmi, uzdeva jautājumus stilistei par šobrīd aktuālo viņu ģērbšanās stilā, kā arī izteica savu viedokli.
  • 7. klašu skolēni devās pieredzes izzināšanas ekskursijā uz Ērģemi pie vietējā aktīvista Mārča Krama. Viņš dalījās savā pieredzē un pastāstīja savu iedvesmas stāstu par to, kas viņam palīdzējis dzīvē un darbā, kā tiek galā ar šaubām, kā pārvar izaicinājumus, sniedza ieteikumus, kā kļūt par aktīvu sabiedrības locekli. Skolēniem bija iespēja arī izmēģināt savu veiksmi spēlē “Petanks”.
Skolēnu kopbilde Portanka hallē
  • 22. maijā 8. klašu skolēnus caur improvizācijas teātra elementiem nodarbībā iedvesmoja Marģers Majors. Skolēni veica uzdevumus, kuros varēja pārliecināties, ka noticot savām spējām un uzdrīkstoties var sasniegt vairāk un labāk.
  • Vidusskolas 10. un 11. klašu skolēni, kuri apgūst uzņēmējdarbības un inženierzinātņu programmas, uzzināja Valkas uzņēmuma “Pepi Rer” iedvesmas stāstu un piedalījās mācību ekskursijā uzņēmumā Tās mērķis bija iepazīt ražošanas procesu un uzzināt, kādas prasmes un izglītība nepieciešama dažādu līmeņu darbiniekiem. Uzņēmuma darbinieces Ieva Kruška un Inese Rācene bija sagatavojušas skolēniem rūpīgi izplānotu, saturiski bagātu stāstījumu un ekskursiju. Tās laikā jaunieši uzzināja par izmantotajām izejvielām, ražošanas posmiem un uzņēmuma ikdienas darbību. Ekskursijas gaitā skolēni tika iesaistīti arī praktiskā aktivitātē produkcijas pakošanas nodaļā, bet noslēgumā – pārbaudīja savas zināšanas konkursa jautājumos un saņēma balvas no “Iglu” par pareizajām atbildēm.
Skolēnu kopbilde Pepi Rer
  • Mācību gada izskaņā aktīvākajiem un uzcītīgākajiem Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas skolēniem bija iespēja doties uz Ozolu skolu Zvārtavas pagastā, kur nama saimnieks Jānis Lūsēns ar sievu Eviju jauniešus iepazīstināja ar dažādu mūzikas instrumentu skanējumu, kā arī nodarbības izskaņā ļāva skolēniem izmēģināt instrumentu spēli kopīgā priekšnesumā. Skolēni uzklausīja interesantos pieredzes stāstus un uzzināja, kā gūt milzīgu iedvesmu un motivāciju pievērsties savai sirdslietai!
Skolēni greznā telpā
  • Pēdējā aktivitāte Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas mācību gada noslēguma pasākumā “Baltais vakars”, kurā vienā no pasākuma “stacijām” uzņēmēja Dace Ruka pastāstīja savu iedvesmas stāstu un vadīja praktiskās nodarbības pankūku cepšanā. Skolēni par šo aktivitāti bija ļoti iepriecināti.
  • Aktivitāšu norises laikā tika uzņemti īsi video. Tajā tika ietverti iedvesmas stāsti un padomi skolēniem, kā pilnveidot sevi, kā attīstīt savas spējas un ko ar to visu darīt. Video publicēti Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas sociālo tīklu (facebook.com un instagram.com) kontos:
  • Izveidojām spēli, kuras mērķis veicināt skolēnu motivāciju, pašapziņu un izvirzīto mērķu sasniegšanu, lai kļūtu par aktīvu sabiedrības locekli. Izmantojām galda spēles formātu, kas ietver uzdevumus, izaicinājumus un refleksiju. Tas palīdzēs skolēniem izprast savas stiprās puses, attīstīt prasmes un sasniegt izvirzītos mērķus.

Projekta aktivitātēs iesaistītie Vecāku biedrības biedri un projekta vadītāja pārrunāja projektā īstenoto un secināja, ka izvirzītie mērķi sasniegti.

Atbalsta Zemkopības ministrija un Lauku atbalsta dienests.

Projekta ilgums: 11.2024. – 11.2025.

Kopējā summa: 6000,00 EUR

Projekta vadītāja: Anda Kušķe

Saistītas tēmas

Izglītība Projektu aktualitātes